British College La Cañada Valencia
Reviews & Information

Your school? Claim it

Valencia, Spain 

(15 other schools in Valencia)

5.0 from 4 reviews
Overall:
Facilities:
Academics:
Teachers:
Sports:
Music & Arts:
Science & Tech:

Ages Primary Language
3 to 18 English
CurriculumMax Class Size
English, Spanish Unknown

British College La Cañada is a British School which opened in September 2008. It is a private, mixed, secular school which provides an education that follows the National Curriculum of England and Wales.

It is officially recognised by both the Spanish Ministry of Education (Consellería de Educación) and the British Department for Education.At British College La Cañada our pupils benefit from high-quality facilities in natural surroundings, enabling them to enjoy the learning process and to develop as people through their relationships with both their classmates and teachers.


Website

Fees

Admissions

Contact


British College La Cañada could show images here

More Info >

15 other schools in Valencia

How would you rate British College La Cañada?

Reviews from Google

Recent reviews posted on Google.

Rating: 

Raquel Legaz, 4 months ago


Nos ha costao mucho decidir el mejor centro para formar y preparar a nuestros hijos tanto con los valores que buscamos como por la formacion academica y el equipo humano y con diferencia hemos optado por el British...nuestra hija ya ha estado este verano y estamos encantados....destacar la dulzura y el cariño del trato personalizado con Martina.

Rating: 

Ceci Escribano, 6 months ago


Mi nieta va ahí empezando con la escuela de verano se llama Martina Fort y aunque los primeros días la separación y el cambio lo llevó un poco mal lo está empezando s llevar muy bien .Es el colegio que mi hija y mi muero han elegido para su formación.....excelentes instalaciones....excelentes docentes y las más alta educación....sus padres están encantados.Quiero destacar como se involucran y el trato , apoyo y dedicación tan personalida que dan todo el equipo del British.

Rating: 

Vicent Máñez, 7 months ago


Gran equipo docente y educación del más alto nivel en Valencia. Grandes instalaciones y modernas, contando con las últimas tecnologías, sin duda el mejor británico de la provincia.

Rating: 

Rebeca Pizarro, a year ago


Estoy encantada con el curso de sábados, es de 10:30 a 13:30. Tiene un precio muy competitivo. Los niños van con ganas (pese a ser sábado) porque además de que están aprendiendo mucho, se divierten. Los docentes son un encanto.

15 other schools in Valencia

My Shortlist